Monday, January 31, 2011

Krisis di Mesir

Assalamualaikum kepada semua pembaca
 rasa sangat sayu pabila menulis entri ni
dan terpanggil untuk mengajar para blogger sekalian 
(bukan blogger je,tapi sluruh umat islam)
mengetahui sedikit sebanyak tentang  
rusuhan di bumi Mesir
rusuhan yang melibatkan majoriti umat islam
tapi tak terkecuali terutamanya pelajar2 Malaysia jadi mangsa di sana
 berpunca dari kebangkitan Rakyat mengusir PM Hosni Mubarak
(yang memang terkenal dengan kezalimannya terhadap rakyat di sana)
aku mempunyai ramai kenalan sekolah belajar di sana
kita doa-doakan agar mereka selamat
hanyalah doa aku mampu untuk beri
tetapi ingatlah doa merupakan senjata umat islam
SEBELUM TU, nak berdoa ingat lah adat2 berdoa (BE ALERT!!)
kalau tak doa kita tidak terima oleh Allah SWT

ramai yang nak tahu bagaimana keadaan di sana? serius?
-

kawan aku di Zagaziq University cakap teruk..
tapi dia dah balik Malaysia dah sebelum riot tu terjadi

dia sendiri risau tentang keadaan kawan-kawan yang tak dapat2 balik lagi
kecewa dengan goverment yang tak ambik serius tentang hal ni
ok, taknak berpolitik sangat, tapi ni pandangan peribadi
sebab nya takkan la nak tunggu ada rakyat malaysia mati baru nak ambik tindakan
 (aku ambik contoh saja, mintah dijauhkan)

petang tadi kecewa dengan respons TPM
belum ada keperluan bawa pulang penuntut di Mesir-TPM

jadi kita nak berganding bahu untuk share info tentang ni kepada orang ramai
moga2 ada tindakan susulan di ambik oleh kerajaan
moga2 Allah membuka pintu hati mereka
moga2 Allah selamatkan umat manusia yang tidak berdosa
sesungguhnya Dia amat Berkuasa dan Mengetahui
update terbaru dari temanku
"alhamdulillah, setelah terkandas melebihi 24 jam di airport cairo, akhirnya saya telah selamat memasuki kabin pesawat Egypt Air yang akan berangkat ke tanah air sebentar lagi, syukur kepada Tuhan, sama2 kita berdoa Allah mempermudahkan urusan semua sahabat2 kita yg masih di Mesir"

-Tengku Afiq Silahudeen-

2 comments:

zati embong said...

kesian mereka.dr dlm bilik,dengar bunyi tembakan d luar. patutkah TPM keluarkan statement cmtu?cube anak dia ada kat sana.kesian family diOrg :(

Ezay Hadry said...

aha tak patut sangat..
btul tu...doa jelah kite ade

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...